Köp- och leveransvillkor

Du måste ha fyllt 18 år för att handla i Matildas shop.

 

Minimiorder
Det finns ingen gräns på minimiorder, alla ordrar är lika välkomna.

Priser
Moms ingår i priset med
f.n. 25%.

Betalsätt

Det ska kännas tryggt att handla i Matildas shop. Därför samarbetar vi med Payson, som är bland de ledande inom betallösningar på Internet. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

 

Kortbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt kontokort (VISA eller Mastercard) via Payson. All information är krypterad och alla transaktioner är helt säkra.

 

Betalning via Internetbank

Kostnad: 0 kr

Du betalar via Payson genom en betalningslänk till din internetbank,  som visas efter lagd order. Stöd finns för SEB, Nordea, Handelsbanken, Danske bank och Swedbank. All information är krypterad och alla transaktioner är helt säkra.

 

Betalning med WyWallet via din mobiltelefon

Kostnad: 0 kr
Med WyWallet betalar du tryggt och enkelt med din mobiltelefon. Även denna betalningsväg går genom Payson.

 

Förskottsbetalning via bankgiro
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro 634-4980. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.) Är din förskottsbetalning inte betald inom en vecka raderar vi ordern och lägger ut varorna i butiken igen.

 

Fakturabetalning

Kostnad: 0 kr

Sedvanlig kreditprövning görs och din angivna adress måste stämma med din folkbokföringsadress.

Tillsammans med ditt paket får du sedan en faktura vilken ska vara betald inom 30 dagar.

Om den inte betalas i tid kommer en påminnelse. Skulle ytterligare påminnelser behöva skickas ut tillkommer lagstadgad förseningsavgift på 60:-. Vi samarbetar med Lindorff Inkasso som vid fortsatt utebliven betalning övertar ärendet. Detta gäller oavsett hur stor eller liten summan är. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

 

Kreditgränsen är 500 kr. Är din order på mer än så eller om det sammanlagda värdet på dina obetalda fakturor överstiger denna summa, ber vi dig använda dig av ett annat betalsätt alternativt ta kontakt med oss.

Vi ser helst att du betalar din faktura innan ny order läggs.

 

Vi förbehåller oss rätten att neka kredit.

 

Mejl-adress

Det är viktigt att lämna en fungerande mejl-adress som du regelbundet läser av. Vi kanske behöver ta kontakt med dig angående din order.


Leveranssätt
Vi skickar beställningen med Postnord. Mindre försändelser kommer direkt till din brevlåda medan större paket hämtas ut på närmaste utlämningsställe.Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-5 vardagar. (Tänk på att from 180101 får Postnord två dagar på sig att dela ut inrikes post.)

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning är 39:- inom Sverige. Fraktfritt vid beställning över 400:-

För beställningar från andra länder lämnar vi fraktförslag efter förfrågan.

 

Alternativt beställningssätt

Vi ser helst att du beställer via shopen, men om du av någon anledning misslyckas med att få igenom din order, går det även bra att göra en beställning via mejl.


Reklamation och returrätt

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid ny vara. Du betalar själv returfrakten. 

Ångerrätt
Du har som konsument 14 dagar på dig att ångra och returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Varan ska vara oanvänd, oskadd och i obruten förpackning. Vi betalar tillbaka kostnaden för produkten, dock EJ fraktavgiften och du står själv för portot för returfrakten. Glöm inte att ange till vilket kontonummer du vill ha dina pengar. Kontakta Matildas shop innan du skickar tillbaka en vara. Vi hämtar inte ut paket med för lite porto.

 

Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Ej uthämtade paket och paket som går i retur till oss
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för fraktkostnad och hanteringen av varorna. Det samma gäller om du anger felaktig adressuppgift som orsakar att ordern skickas åter till oss. Var mycket noga med att alltid uppge korrekt leveransadress som är godkänd av Posten, du är själv ansvarig om adressen är felaktig och varorna inte når fram till dig.

 

Om inte paketet kommer fram

Har du inte mottagit din beställning inom rimlig tid - hör av dig till oss. Vi gör en reklamation till fraktbolaget för att få veta vad som hänt. 

OBS! Alla försök till bedrägeri polisanmäls!

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part.

 

Tänk på att färgerna kan se lite annorlunda ut beroende på vilken dator och upplösning som du har.

 

Allt material i webshopen är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det är inte OK att använda våra bilder i eget kommersiellt syfte.

 

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i butiken samt mot eventuella slutförsäljningar som inte hunnit uppdaterats på hemsidan.

 

 

 

 

 

 


Produkter


Övrigt
Nyhetsbrev
Länkar
Materialguide
Problem att beställa?
Villkor för faktura
Alla produkter


Betala enkelt och säkert!






Meny